Kvalitetspolicy – Silf
Silf Competence AB har en kvalitetsförsäkran till sina kunder genom ständiga förbättringar då vi mäter och följer upp att vi:
- erbjuder bra kundnytta till en rimlig kostnad
- följer lagar, förordningar och andra relevanta krav
- håller vad vi lovar och ger nöjd kundgaranti
(Beskrivs i allmänna villkor på Silfs web)
- erbjuder deltagare rätt utbildning för varje behov
(ex. genom egna erfarna kompetensrådgivare som vägleder till rätt kurs)
- bidrar till samhällsutvecklingen genom kompetens och utveckling
(ex. Silf är idéburna och finns enkom till för att vidareutveckla professionerna inköp och logistik)
- värnar hållbarhet i såväl affär som miljö
(ex. Miljöcertifierade enligt Svensk Miljöbas)
- äger och utvecklar det egna kursutbudet för ständiga förbättringar och kundkrav
- tillhandahåller minst 3 lärare/volymkurs för leverans
- levererar minimum 4.0 på en 5 gradig skala
(Silf levererar på årsbasis över 4.0 i snitt för helheten för alla tjänster)
- erbjuder certifieringsprogram som är i linje med internationell standard
(ex. Silf är aktiva medlemmar i de globala kompetensorganisationerna ELA och IFPSM)
- arbetar med ständiga förbättringar för både verksamheten och kurser
(ex. Silf arbetar aktivt med utveckling av verksamheten via årlig verksamhetsplan, samt med uppföljning av samtliga deltagares kundupplevelse genom heltäckande kursutvärderingar och tillhörande processer)
- identifierar ev. kvalitetsbrister som hanteras av högsta ledning
Sofia Andersson, vd Silf Competence, tillika kvalitetsansvarig
Uppdaterad 2025-03-21